The uncertain future life of the buildings

Dal 19.12.2016 al 11.01.2017

Martedì 10 gennaio si terrà in sede, dalle 21.15, un incontro con l'architetto Iñaqui Carnicero. A partire dai temi del Padiglione Spagnolo si parlerà di riuso, della vita e del futuro degli edifici. Interviene Massimo Basile; modera Franco Raggi. 2 cfp

Martedì 10 gennaio 2017 si terrà in sede, dalle ore 21.15 una serata di architettura con l'architetto spagnolo Iñaqui Carnicero, curatore - insieme a Carlos Quintáns - del Padiglione Spagnolo alla 15° Biennale di Architettura di Venezia, vincitore del Leone d’oro 2016.

La serata, che si terrà in lingua inglese, avrà come titolo 'The uncertain future life of the buildings'. A partire dai temi del Padiglione Spagnolo da lui curato, si parlerà di riuso, della vita e del futuro degli edifici. Un percorso attraverso realizzazioni recenti e progetti in corso mostrerà come un'architettura flessibile e''in movimento'' sia capace di rispondere ai cambi funzionali e culturali nel tempo.

Intervengono:
Iñaqui Carnicero, architetto
Massimo Basile, MAB arquitectura

Modera:
Franco Raggi, consigliere dell'Ordine.

Richiesti 2 cfp al CNAPPC.

Biografia di Iñaqui Carnicero.
Active in both the academic field and a professional practice, Iñaqui Carnicero is an internationally awarded architect, European PhD and academic with experience at the Polytechnic University of Madrid and Cornell University. Recently awarded with the Golden Lion at the Venice Architecture Biennale 2016 as director of the Spanish Pavilion.
Carnicero has won several competitions and completed many projects, including CEU University, 40 Social housing in Madrid, a High School in Albacete, the restoration of an Arab tower in Guadalajara, the new District Attorney’s Office in Madrid’s City of Justice, Hangar 16 Matadero-Madrid at the former slaughterhouse of Madrid, and the Pitch´s house.
His work has been recognized with the Golden Lion 2016, AIANY Housing Award 2015, Design Vanguard Award 2012, Hauser Award 2012, Emerging Architecture Award Architectural Record 2011, Rome Prize 2009, COAM Award 2012, FAD Spanish Architecture and Public Opinion Award 2012, 2013 Barbara Cappochin Award (Honorable Mention), BSI University of Mendrisio (selected) 2007, shortlisted Architectural Digest award 2009 and BIGMAT 2013, Luigi Cosenza 2004 and exhibit at the RIBA exhibition International Emerging Architects 2011, Architecture week in Prague, GA Gallery Japan 2012, and lectured at prestigious institutions such as Cornell, Harvard GSP, Rice, Berkeley, IUAV, Carleton, Roma Tre, La Sapienza, Calgary, Catholic University of Chile, Days of Oris in Dubrovnik, Cervantes Institute in Prague, London Roca Gallery, Barcelona La Salle, Madrid ETSAM, Sevilla and Navarra University.
He has been the director of “Symmetries”, an architecture platform that relates roman and contemporary strategies in the city. His Ph.D. dissertation focuses on Louis Kahn and Robert Venturi’s discoveries and connections with Rome. Since 2012 he runs the office Rica Studio with her partner Lorena del Rio.